Wednesday, May 05, 2010

Vilken Djävla Dag ! ! !

Nu ska jag bli personlig och privat.

Min mors kusin försöker få min mor till en servicelägenhet för att förmodliten lägga rabarber på ett hyreskontrakt eller mest för att "ta hand om" henne. Hon brukar vara vädligt intresserad av att pyssla om andra. Paved with good intentions men med ett djävla mean streak, emotionell byteshandel och lite annat smått och gott som emanerar från en renodlad infantilitet. Själv kan jag inte prata med människan utan att få ett adrenalinpåslag som riskerar hälsan. Jag ber och hoppas att jag inte, horrible dictum, träffar på fanskapet hos min mor.

Jag kämpar emot men kusinen fattar inte. Min mor har ingen vilja själv att göra något och snart orkar hon inte sen gjorde hon en 180 och "förådde" mig helt enkelt genom att springa till hennes kusin (som hon projicerar mamma på) och gjorde en sell out. Vad gör man? Morsan är ju faktiskt svårt psykisk sjuk. Det finns det faktiskt papper på.

Redan innan jag kom dit var jag i högvarv. Jag får 4000 i aktivitetsgaranti och har en hyra på 5k och ett ex som bor här och vägrar betala mer och ej heller kan hon skriva sig någon annanstans så det där med sossbidrag eller bostadsbidrag kan jag glömma. Sista maj kör jag ut henne med en välfernissad stövel (tar det 10 månader att separera om man inte har barn ihop?) för nu räcker det. Det räcker och blir över. Fookin dying here.

Lagom ute i hallen till morsans trapphus kände jag brandrök och resten gick på autopilot. Vinkade in FPP med tecknet för inkallning och dom kom skäggandes (vad hade dom egentligen att välja på?) in till mig och jag briefade dom. Ursnygg ung blondin och en ståtlig kille lång, atletisk möjligen från Irak och dom hade brickorna fästa på västarna. Civilare alltså och jag snyftade avundsjuk. Jag ville vara mager och ung igen och gärna polis.

Sen kom brandkåren och ytterdörren segade. SHQ bypass -> Upp till min rygghuggande mor och upplysa henne om att ha skor och varm jacka redo. ..men det visade sig att det var ett par riktiga classacts som grillat ute och sedan vädrat ut det hela i trapphuset där det luktade som bränt trä more then träkol och det finns en massa gammalt trä i hennes hus.

Poliser, brandmän, grannar och en packad bajare (hon bor på gullmarsplan)
berömde mig duktigt.

So I guess its not all gone wrong.

No comments: