Saturday, February 23, 2008

Moments 5

Det är den åttonde April året 2004. För första gången står man där. Denna plats, denna infart som alla läktare har till planen som är så mytomspunnen. Den korta promenaden och väntan på att få möta en publik som kommer att älska en i stycken eller avsky en stark. Man hör mullret och dundret från ovan. Man hör alla ramsorna eka så där konstigt inne i tunneln. Jag memoriserar alla instruktioner jag fått av min kontakt på Bajen om var jag får gå, var jag inte får gå etc.



Jag fattar EOS 5 och tar en bild svartvit men går över på digitala och den blir bättre.
Det finns ljus i slutet på tunneln.



....men det känns så skönt att stå där i mörkert.
Så fattar jag kameraväskan och lite mod och kliver ut i ljudväggen.



1 comment:

Anonymous said...

mannen du kan ju inte bara skriva utan plåta oxå, snyggt.