Monday, May 05, 2008

Tobbe talar ut

Taxichaffisgläfsandet MN har fler än en chaffis. I samband med att jag släpper "bomben" i morgon så kommer det behövas fler chaffisar. Bland annat hårdförhandlar jag nu med att få fronna loss kollegan Marcus Priftis. En person vars fotbollskunskaper ökar nästan skrämmande.

Han kommer ta ett par körningar och vi länkar till hans blogg.

Nu är det däremot den gode Tobias Sjöqvist som skriver kloka ord. Texten är hämtad från en subversiv och tämligen initierad epostlista.

*************

Går Tony Tiger på en KY-utbildning och Bajen står för hans yrkespraktik?

Jag börjar så smått att vakna upp ur min dröm “Bajen tar guld, jävlar vilket starkt lag vi har”

Efter matchen mot Ellos insåg jag för första gången i år (jag vet att det är lite sent) att vi inte är och kommer inte att bli bättre än så här. En sjätteplats får nog anses som en kalasplacering när säsongen är över. Att räkna med 2-3 grymma nyförvärv i sommar är väl att hoppas för mycket, vi snackar ju om Bajen.

Det finns säkert många förklaringar till den svaga inledningen; balansen i laget, avsaknad av Eguren, en backlinje som inte kan nicka mm. Jag börjar dock känna att den kanske största anledningen är Tony Tiger. Tony kan säkert bli en bra tränare på sikt men just nu är han hästlängder ifrån ex Anders nivå. Är det kanske så att Tony går en KY-utbildning och Bajen står för hans yrkespraktik?

Just nu praktiserar Tony teorin “Maximera nuet” genom att slänga in skadade spelare i en match för att fixa en poäng? Han praktiserar också teorin “även anfallare är försvarare” genom att byta ut forwards i slutet av de matcher som vi leder? Han praktiserar även “retorik-kursen” genom att låta som Bagdad Bob efter matcherna.

Nej, Tony måste prestera bättre i år, annars måste han gå.Förresten, är det bara jag på listan som anser att Bajen just nu presterar den sämsta fotbollen sedan början av 90-talet? /Sjökvist

No comments: