Monday, February 16, 2009

Anders Björck lämnar försvarsutskottets underrättelsenämnd


Jag visste det, Jag visste det ! ! !

När New Age-liberalismen säckade ihop tillsammans med sin tro om marknaden som ett balanserat energifält och en stor helig kraft så var det tidigt på 2000-talet. Krukan GWB började köra staterna i botten och Storpotäten Göran Persson hade mediterat klart och började överge denna.

Ja då fick man höra extra mycket någonting som ekat sedan slutet på 90-talet : När de liberala purungarna hade lekt färdigt i Moderaterna så kommer det gamla hökgardet med konservativkolosserna Unckel, Hökmark och Björck komma in på banan med samma powah som gladiatorn Dynamo lufsar in på arenan för att ta sig an en löskok manet vid namn Lasse Åberg.



Det skulle bli de gamla goda tagen. Jo, det lät faktiskt så på mina moderatkontakter och jag har en del för jag har varit med i MUF. Just Björck skulle inte vara rädd att lägga fingrarna emellan och kanske tänja lite på det hela.
Icke då. Anders Björck har visat sig vara precis den rekorderliga karl han alltid verkat. Nu lämnar han alltså försvarsutskottets potemkinnämnd. Lika demokratiskt arbitrerad som en Östtysk vallokal.

"Jag har tänkt över detta noga. Lagarna och den kontrollverksamhet man nu tänker sig främjar varken integriteten eller effektiviteten. Jag tror inte på de lösningar som har genomförts och de som nu skisseras från den 1 juli"

För varje tungt namn som tvår sina händer från FRA så urholkas dess konstitutionella värde lite ytterligare så snart kan nästan alla se och säga att kejsaren är naken.

Bra Anders.

No comments: