Friday, February 20, 2009

Riktiga Svenskafans

Alexander Skarsgård är en utrotningshotad art. Han är född på Söder av föräldrar som bodde i Stockholm. Han är uppvuxen på Söder när han är hemma och han håller på Bajen. Det är möjligt att ni andra känner till att han är Bajare det men själv kände jag inte ens till existensen av denna unge man med goda smak tills för ett par månader sedan när en av bloggens läsare beordrar mig att se TV-serien "Generation Kill".

Jag satt och kollade på den när det slog mig hur otroligt svensk den där Coleman såg ut och det visade sig vara en svensk kille. Enligt polisprofessorn GW Persson finns det något som heter "riktiga poliser" och då finns det fanimej något som heter "riktig Bajare". Här har vi en sådan. En kille som är beredd att åka hem till Sverige för att kolla på en match.


Man borde han känt igenom honom. Jag borde framförallt känna igen en Bajare som kommer från mitt kvarter. Han är nämligen uppväxt på Östgötagatan i mitt kvarter, runt hörnet från min bostad bredvid moskén. Sajten Svenskafans.com som mer och mer utvecklas till något riktigt kommersiellt frågar Skarsgård om hans Bajande.

.


Svenska Fans utveckling ser riktigt bra ut till skillnad från ett par år sedan när dom var beredda att riskera hälsa och förstånd genom att försöka ansluta ett manoaggresivt, ljusskyggt psykfall med batterisyra istället för bäck i pennan till verksamheten. Tanken var att han skulle få en fri roll och skriva om fotboll här och där men i sista stund spärrades psykfallet in eller försvann eller något. Det hade kunnat sluta illa.

Nåväl, som Alexander säger så såg Igor bra ut. Han dominerade i vår backlinje men det är inte överdrivet svårt så länge vi har en bokstavstroget bruk av ordet, Jag skrev tidigare att vi skulle få nytta av hans erfarenhet och då var det folk som skrattade och då åt hans begränsade tid i landslaget men få spelare i Bajen får mer än ett par landskamper och dom brukar ge mer än vad till och med spelaren själv vet. Det är psyket på Igor jag är intresserad av och det var det som man fick se.

Men vad fan gör GAIS i Los Angeles? Ingen feskekyrka att få gb rapé på, bara hälsokäk och ingen flottig fisk.

Stackars satar som den rikriga polisen Lars Martin Johansson skulle tänkt. För säga det kunde han ju gärna inte göra.

2 comments:

Anonymous said...

javisst. nu kör du video med. åk över och spela in allt.

Anonymous said...

Du hade ringt mig i veckan, jag har loosat ditt nummer, din email och sen har jag inge kvar på kortet. Jag har tre kilo nu i alla fall så ring mig.