Wednesday, September 06, 2006

Allmänt tuff

Egentligen är jag väldigt emot det här narciusartade "jagjagjag" snacket på bloggar där författaren fyller det med sådant istället för att ge värde, pitcha, erbjuda något, urskilja sig.

Men . . . min tur för jag är Allmänt Tuff.


Tror du på att det bara svänger i livet på fem röda? Well, jag gjorde inte det för fem rödheta issues bara svängde till min fördel på ett par dagar. Jag fick ett jobb heltid där jag kommer få publicera utav bara den, Jag fick in ett bra nakengig (Dessa utvikstider), Bil på gång, I Oktober landar kvinnan i mitt liv och flyttar in samt att Lagerbäck utsatts för hot.

Men det som gjorde mig euforisk var två uttalande om mig. Jag tyckte att jag skrev dåligt just nu
men då sade frilanskollegan, den riksbekante, Paul Frigyes vad han tyckte om mig :

"Konstigt uttalande. Jag tycker att du har en fantastisk spänst och ett härligt temperament i dina inlägg. Skön volleykänsla på olika ämnen, djärva språng i associationerna"


Sen läser jag på Bloggen Beneath a steel sky där någon i kommentarfälten skriver att jag är Sveriges bäste oanställde sportjournalist.

Jojo, jag tackar jag. Ska nog vara oanständig.


Men självfötroendet går upp på topp även om det är överdriver.
Jag ÄR allmänt tuff. Så hård att gatstenarna spricker. .

2 comments:

Anonymous said...

"jag är Sveriges bäste oanställde sportjournalist"

**hahaha Musikblog -> Musikmänniskor -> Droger -> skriver kommentaer på droger.

**fast nu är jag taskig. du borde skriva för offside eller rosa

SHQ said...

Rosa sidorna eller? Eeeh näe tack. Offside har reffat mig typ en fem gånger. Riktiga drömmen är ju att få in ett knäck i FourFourTwo eller WS eller WSC.