Sunday, September 03, 2006

Moments del 2




Regnet och motvinden kan inte bromsa inspirationen när jag lämnar mörkerrummet. Götgatsbacken är crowdy och andas inte så där mycket krystad kultur som det brukar. In på Högbergs och sägr hej till den vanliga pilsnerpolarpöbeln.

Hem till ettan och somnar till sorlet av Högbergsgatan.

Vi träffas på Centralen och skakar hand. De säger att maninte ska röra den man ska fotografera men jag tror det är bollox och gör alltid tvärtom. Hon verkar tystlåten men väldigt snäll.

Lite purken på att både studiofolket och polarn svikt mig med lämplig studio så ger jag upp efter två rullar att plåta henne i hemmet. Hon växlar mellan naket och underkläder och visserligen ligger bilderna långt ifrån utvik och erotik men det saknas något. Vi går ned i tvättstugan, frigör en hel vägg och när alla lärarröstarröster från fotoskolan tystnat i huvudet så sitter den.

Click.

Ckick.



Hon kryper upp på barstolen, småler andas lugnt och stänger sina ögon. Click.

Kanske ingen bra men det var bara andra gången jag plåtade Fine-art Nude och för en ung fotostudent så var den väl ok. Läraren suckade bara och fyllde på mitt huvud med mer eko men själv kunde jag inte sluta tänka hur graciöst hon kröp upp på barstolen och vred sin kropp upp mit tvättstugans lilla fönster.

No comments: