Friday, September 22, 2006

Barflugan surrar och surrar

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,891798,00.html

Och den landar mitt i prick! Citat om att Musse linslusar Stureplan känns så otroligt träffande och beskrivande för 2000-talets nya fallosnarcissister. Det gamla konceptet i ZTV / SteinBeck Televizion.

Den gamla sorten FNS var programledare dom med. Precis som Musse. Ville ha program, som "bacon", som inte innehöll något där dom deras ohälsosamma självdyrkan gick ut på att dom pratade om sig själv rakt in i fejset på tittaren.

2000-talet är lite mer smartare. Man fyller det med innehåll där programledarna själva står i centrum och utför något imponerande. I det här fallet får dom flexa och sparka.

Men snacket då? Jo, utvecklat även det. I stället för att prata om sig själv till en tittare och skämma ut sig så är man två och pratar precis som om man hängde på stureplan med sin polare och på så vis kan man få exponera sitt ego och polera sitt karaktärspansar.

Bytt sedan ut programmet mot barer och du fattar.

Men hur reagerar dom när karaktärspansaret rasar? Jo, som alla andra narcissister....med vrede, depression, ilksa, hämd eller överdriven värdighet fast det har jag inte sett från musse för jag har inte angripit honom verbalt och provocerat fram en sådan reaktion.

Jag har bara svept den lilla skiten under ett träningspass Wing Tsun för ett par år sedan.

6 comments:

Anonymous said...

En kvinnlig kollega till mig har svept världsmästaren i karate!

/Samuel

SHQ said...

Jag har karatat till mig en världsmästartitel i programmet "Svepet" på 80-talet.

Anonymous said...

Ja fy fan för Stureplan och kampsport.

Anonymous said...

Ja, jag håller alltså inte med om detta alls! Flugsäsongen är onödigt lång i år, men man får ta det goda med den onde och den fulla. Whistle along...

// DJ

PS. Toto är bäst

Anonymous said...

du jag sveper dig lätt som en plätt. Eller så syr Andreas ihop dig till en stommipåse i Bomullstyg. Live i Fyran.

SHQ said...

FYI : Trots ordbajsande och stommipåse så ÄR det faktiskt INTE jag som spökskriver. Vem är du? Trädfram