Sunday, March 23, 2008

DN blandar och ger.


DN dimper ned i brevlådan.....


Köket doftar av nyputtrande Zoega Mollbergs och med en god macka sätter jag mig med alltesammans i godan ro på tronen för att läsa sportdelen i det lovande och milda morgonljuset. Där ser jag att Bajen i går besegrade Gefle med 4-0 och att Petter minsann gjorde hattrick....jag ser det eftersom jag lusläst sportdelen i en 10 minuter och då upptäcker den 4 cm breda och 4 mm höga resultattexten.
Jo, jag mätte faktiskt.
4 cm....
Tjockleken på Anders Frisks brillor.
Obolos dolme.
Hur kan man missa en sådan sak? Att en av Bajens nyckelspelare som varit så skadedrabbad är tillbaka hårdare än Mr. Dandruftvillage. Visst, jag kritiserar med milimeter-rättvisa själv nu men kvot finns till godo när man inte bevakar den största klubben i huvudstaden i den största av sporter.
Däremot så finns en ganska utförligt inlägg där man pressat fram uppfattnigen att flera Allsvenska tränare vill ha tillbaka Royal Leauge! Samtliga med en del förbehåll och reservationer som "Jo i annan form" så man kan förstå hur frågorna var ställda.
Signerat - Lars Grimlund.

Samme Grimlund som i Måndags skrev något näst intill obegripligt och väldigt diffust sammansatt alster om de tre Stockholmsklubbarna på sidan 6. Detta kan kokas ned till ungefär: "De äldre spelarna som Jensen och Tjenrström kan få avlsuta sina karriärer. Chanko spelar nu som defensiv mittfältare i Bajen så Jensen får passa för Jensen börjar bli gammal och bredvid Paulinho så får Charlie Davies chansen......"

Är det hans eget fall av kvalité på grund av ålder han projicerar på vår trupp?
Var han full när han skrev det där?

Either way är inte allt doom & gloom. Grimlunds försök att förvandla oss till mediakoprofager kan kompenseras av att en viss Anders Wallin blir skarpare och skarpare . Han har randat ned en riktigt bra intervju med Freddy Söderberg där jag tycker mig få bra kläm på vem han är, hans psyke, lite historik. Den finns inte på webben och fick inte plats i scannern mn.

Läsarkretsen får ursäkta för mitt gnällande men jag blir då djävla förbannad.
Tommy från IFK Norrköping sitter och skrattar åt oss....

5 comments:

Anonymous said...

Är det inte Tommy från Norrköping som just blivit städslad som skåjt då?

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=31739

SHQ said...

Näe..inte samma

SHQ said...

Jo förresten det är han. Då vet man att Igge är med och rycker i trådarna...jag blir så djävla förbannad.

Anonymous said...

Hade Bajen torskat så hade du sett den gamla klassikern KRIS I BAJEN och då hade bokstäverna bara dom 4 cm höga. Kommer du inte ihåg hur hemskt det var förra året när Tony Tiger hade sagt nån gång att sptåkprov kanske vore bra i år åker Ekwall ner till Nord Tyskland för de va ju en kul grej de där killarna i Malmö kom på språkprov.

Anonymous said...

Anders Wallin ja, riktig klippa... ni verkar ju överens om det mesta också.

/gsu!