Wednesday, April 16, 2008

Det kom ett brev ett till redaktionen

När jag skriver så dyker det alltid upp någon ryggdunk förr eller senare. På Sourze var d

"Läste av en slump din artikel från 2005, Heysel och Hillsborough tillhör historien.

Du har ordets gåva och du har säkert ett enooormt självförtroende att dina komiska pikar tillfredställer en skara människor, (Fjortisar och tyvärr okunniga lättmanipulerade sådana). Men det du skrev rörande PSV och i stort sett artikeln i helhet är ett tecken på att du aldrig kommer bli en respektabel sport-journalist utan en bränd sådan.

Allvarligt talat, den är ju helt delvis obegriplig, osammanhängande samt absurt svammel. Respektabla sport-journalister är en bristvara och du bara bidrar till att dekadensen ökar i ett samhälle där yrket vi talar om förtjänar så mycket bättre. Skyffla dynga på Scan nästa?! Det skulle vi seriösa uppskatta.

Din kapitalist världsfotbolls älskande Milantoffel...samt partiska amatör sportjournalist!!!"


Det här var inte så konstigt. Som typ Sourze 2002 när folk som inte kunde skriva som skribeter och skribenter som inte som kunde skriva som folk gav sig loss på det klassisa kommentarfältet.

Men det som verkligen roar och oroar är de svar jag fått när jag senare lugnt och sakligt gett mina synpunkter och mitt erkännande till läsaren. Där går det från snuva till influensa. Mer kommer. Jag vill inte skriva allt på en gång utan vi spar på denna godisbit tills helgen.

3 comments:

Anonymous said...

HAHAHA!

Jag var tvungen att läsa hans brev tre gånger för att fatta vad han menade. Nu har jag inte läst artikeln han kommenterar, men blev nästan lite sugen. Länk?

/t+

SHQ said...

Just ja, min artikel. Sourze håller på att göra om sin hemsida så alla länkar är nere. Jag kan mejla den.

Anonymous said...

sicken dåre...vad var det du skrev egentligen?