Wednesday, April 09, 2008

styrelseKRIS i bajen.


Äsch, det finns ingen styrlesekris i bajen. Grejen är att de mest smartaste läsarna har filter som plockar bort sportinlägg med orden "kris" och "kung" i.

Så där jag, då vart vi av med de mest smartaste läsarna.


http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=31927



När man läser om Strandbergs avhopp så undrar man om isberget har rört på sig eftersom det tydligen blåser på toppen.
Haltar liknelsen?


Möjligt men det här är inte så enkelt som du tror. Vänta bara tills jag förklarat.

Då kommer du nämligen begripa ännu mindre.

För min klubb i mitt hjärta har en vacker potemkinkuliss till hemsida som visar öppenhet men om ni frågar Äpplet som kommer det vara biz as usual och no comments. Kanske gör det inte så mycket att vi inget får veta för jag inte riktigt säker på att jag vill veta vilka sittfläskplatser som sitter i vilken ordning där uppe på toppen. Påverkar inte spelet.

Men varför? Styrelse och ekonomi är ju viktigt.

Jaså? Hammarby har sålt spelare för miljonsumma efter miljonsumma i åratal och ända finns det knappt pengar till mer än till en enda spelare åt gången.

Vi värvade till och med mer när ekonomin var som värst i slutet på 90-talet.
Nu har det emellertid lobbyats som fan för att få in nytt folk i fotbollsstyrelsen och valberedningen var feg och lät ordföranden vara kvar men nominerade ett antal nya i övriga styrelsen. Dessa nya röstade inte in ordföranden i styrelsen till IF FF AB och nu har Strandberg hoppat.


So dont worry folks. Vi leder ju serien och det finns ju alltid ett sexpack till i kylen.

No comments: