Thursday, April 24, 2008

Det kom ett litet paket till redaktionen

Nu har dom skitit i det blå skåpet.

Eller ska vi säga låda för jag har, djävlar i min lilla just sådan, råkat ut för en galning på som arbetar på Karolinska sjukhuset. Jag låg inne där över natten när min rygg pajade och kunde först dagen efter sätta mig i säkerhet genom att staplandes fly från avdelningen där syrrorna pumpade i mig tillräckligt med narki för att bli hög som Somalias stadsskuld.

Två veckor senare rasslar det till och jag har fått ett stort brev som skulle hämtas vilket innehöll en kartong och två plastföremål. I kartongen låg ett brev av den där galningen som i korta ordalag löd
"När du låg inne så låg det en annan patient med HHH-bakterier."

HHHB står för Hemske Humungus Holocaust Bacteria. Något sådant hette den. Den satte sig i tarmarna och frätte tydligen där men av döma av stanken i korridoren verkade den ha satt sig I Karlolinskas main-avlopps tank och frätt sönder den. Ja menar damm.

MItt näshår hade krull i tre dagar. Det lukta så tapeterna ramla ned.

"Bla bla det är inte så farligt men vi måste kolla om du också fått det nu så kan du köra upp den här dildoliknande staven, göra en rövoskopi pårejsjälv och sedan lämna avyttringsprovet i den här tuben".....



OCH SKICKA HELA SKITEN PÅ POSTEN! PORTOT ÄR BETALT! DET ÄR BARA ATT KLUBBA PÅ OCH GLÖM INTE ATT SLICKA IGEN KUVERTET.







Vad händer nu när syrrorna strejkar? Om jag skickar det här så fastnar väl det antingen i postens logistik eller i något labb.

Speechless.

9 comments:

Anonymous said...

Gå ut och ta lite hundbaja. Roliga analysresultat.

Anonymous said...

mmmm ät min efterrätt.

Anonymous said...

Hahaha antar att du tog testet

SHQ said...

Okej. Postning #2 måste bara vara Mackan sig. Funtar fan på att klubba i provröret så hårt, göra en spiral til shapen av en mjukglass så det rinner över och sen gå in på Karolinska och lämna över det manuellt. Lämnar man urinprov över DHL?

Anonymous said...

Be om en till och ge den i födelsedagspresent åt någon!

Peter said...

Det är inte syrror som tar hand om den, det är "biomedicinska analytiker" - som blir sura om de inte nämns.

SHQ said...

Peter jag skiter inte bara i röret jag skiter i vad dom kallas. Det här är fanimej det sjukaste jag sett på länge.

Anonymous said...

Post #2 är fan inte jag.
/mackan

SHQ said...

Va fan är det du säger Makkan sig? Inte du. På det lilla viset.